måndag 8 december 2008

Okej frågan är!

Om man har ett knä som opererats för ett trasigt korsband för två veckor sedan borde man ta det ganska lungt eller!?

Okej. ända sen operationen har allt kännts mycket bättre o mindre smärtfritt än jag trodde det skulle göra! Jag har lyssnat och gjort som min tränare har sagt att jag ska göra och verkligen inte gjort mer än så bara för att det är så lätt att paja igen...

Idag var jag uppe på måndags löpningen och tänkte köra mitt pass på 5 km gång med stavar men efter ca 1 km tyckte jag att det va så tråkigt när det inte ger lika mycke som när jag springer.

Då fick jag den lysande idén att testa några stegs jogging


- detta funkade ju as bra då jag tog det försiktigt o lungt. Så SMART Stefan kör på och har helt plötsligt tydligen glömt bort allt han hört ang att det är sååå lätt att ta sönder det nya korsbandet och fortsätter de resterande 4 kilometerna.

Jag har aldrig märkt av att det kan ha gått sönder men just nu känner jag mig jävligt orutinerad att ens kommit på tanken att testa efter två veckor! Rehab imorn kl 10,30 då ska vi titta över knät så det inte blivit glappt och i värsta fall jag förstört knät.. F**k smart 'huh'




//SG 47

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar